neděle 31. prosince 2017

Moje nejoblíbenější filmy roku 2017

Letošní rok byl opavdu nabitý skvělými filmy. Vytvořit tenhle seznam pro mě bylo hodně náročné. Nejprve bych chtěla zmínit několik filmů, které se do mého seznamu nevešly. Snažila jsem se, abych jich nebylo tolik, ale vážně... letos to bylo opravdu těžké - Brawl in Cell Block 99, Okja, Velký dar, Zabití posvátného jelena, Válka o planetu opic, Rozpolcený, Thor: Ragnarok, Pěkně blbě, Trestanec, John Wick 2, Spider-Man: Homecoming, Král Artuš: Legenda o meči a Gerald's Game. U těhle filmů jsem se opravdu bavila a rozhodně stojí za zhlédnutí. Teď ale k těm, které mě nejvíce oslovily a jistě se k nim budu vracet i další roky.

#10 Baby Driver

Tenhle film má hodně nedostatků, co se týče dějové linky, ale skvělá režie Edgara Wrighta všechny převažuje. Film je skvěle napsán, hvězdně obsazen (Ansel Elgort, Lily James, Kevin spacey, Jon Hamm, Jamie Foxx...), obsahuje spoustu vtipných hlášek i gagů, propracované postavy, soundtrack je opravdu promyšlený a dokanale slazený se střihem, dokonce i použití barev je velmi originální. U Baby Drivera jsem se skvěle bavila a určitě si ho ještě mnohokrát pustím.

#9 Uteč (Get Out)

Režisérský debut amerického komika Jordana Peela mě opravdu příjemně potěšil. Chytrý, zábavný a originální horor s rasovou tematikou. Skvělé herecké výkony Daniela Kuluuyy, Allison Williams, Brdaleyho Whitforda, Catherine Keener, Caleba Landry Jonese a Lil Rel Howeryho. 

#8 Dobrý časy (Good Time)

Jeden z nejlepších filmů, co jsem letos viděla na Filmovém festivalu v Karlových Varech. Po přepadení banky, ke kterému Connie přemluví svého mentálně postiženého bratra Nicka, se Nick ocitne ve vězení. Connie ve snaze ho osvobodit se vydává na zoufalou cestu nočním New Yorkem. Film bratrů Safdieů je velmi osobitý, ať už jde o vizuální stránku, styl vyprávění nebo scény, které by většina režisérů nezvolila. Skvělé tempo a muzika zaručují, že film je zábavnou noční podívanou a výborný herecký výkon Roberta Pattinsona v hlavní roli Connieho dokazuje, že jeho účinkování v sérii Stmívání byl jen jeden velký omyl. 

#7 O těle a duši (Testről és lélekről)

Dalším nečekanou podívanou pro mě byl snímek maďarské režisérky Idikó Enyedi O těle a duši. Stárnoucí finanční ředitel jatek s chromou levou rukou a mladá uzavřená kvalitářka masa s dokonalou pamětí a fóbií z doteků mají oba každou noc stejný sen, ve kterém se setkávají jako jelen a laň. Asi nejoriginálnější romantický příběh za poslední roky. Minimalistický jemný film plný drsných scén a krve. Nemůžu z hlavy dostat píseň Laury Marling What He Wrote.

#6 matka! (mother!)
Reakce na nový film Darren Aronofského se hodně liší. Já osobně jsem po prvním zhlédnutí byla tak plná emocí, že jsem ani nemohla mluvit a jen tiše seděla a zírala i potom, co už závěrečné titulky dávno skončily. Film vypráví příběh o manželském páru, který žije idylický život v izolovaném domě  uprostřed přírody. Jednoho dne však zaklepe na dveře neznámý host a hostů začíná přibývat. V hlavních rolích se objevuje Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris, Michelle Pfeiffer, Domhall Gleeson, Brian Gleeson a Kristen Wiig. Film je plný symbolů, většina je do oka bijící, ale některé jsou skryté a vyžadují vícenásobné zhlédnutí. Mě osobně donutil přemýšlet nad spoustou věcí, což považuju za velký klad. Vizuálně je zajímavý, na herce se dobře dívá a hudba k filmu skvěle sedne.

#5 Logan: Wolverine (Logan)
Nová marvelovka s Wolverinem pro mě snad byla největším překvapením roku. Nikdy bych nečekala, že komiksový film může být tak surový, drsný a brutální a že se mi to bude tak líbit. Hugh Jackman předvádí snad svůj nejlepší herecký výkon vůbec a Dafne Keen v roli Wolverinovy schovanky je neuvěřitelná.  Film plný skvělých akčních scén a emocí.

#4 Wind River

Film se  odehrává uprostřed zasněženého Wyomingu v indiánské rezervaci Wind River. Stopař Cory Lambert objeví ve sněhu mrtvé tělo mladé indiánské dívky, vyšetřování se ujímá začínající agentka FBI Jane Bannerová, která se společně s Corym snaží vyřešit záhadnou smrt oné dívky. Perfektní scénář a režie Taylora Sheridana, uvěřitelné herecké výkony Jeremyho Rennera, Elizabeth Olsen, Gila Birminghama a dalších, přesně padnoucí hudba. Mrazivý, drsný, vizuálně podmanivý, napínavý thriller s úžasně zvládnutým koncem. 

#3 Blade Runner 2049

Na nového Blade Runnera jsem se těšila hodně dlouho. Blade Runnera Ridleyho Scotta z roku 1982 s Harrisonem Fordem miluju, a tak jsem jsem byla opravdu nadšená, když jsem zjistila, že se chystá sequel a že ho bude režírovat jeden z nejlepších současných kanadských režisérů, Denis Villeneuve. A opravdu jsem nebyla zklamaná. Blade Runner 2049 je rozhodně audiovizuálně nejlepším filmem roku. Jestli za tohle Roger Deakins konečně nedostane Oscara, tak už vážně nevím. Dokonale zrežírovaný snímek se skvělou hudbou, úžasnými speciálními efekty. Nejlepší sequel za poslední roky. 

#2 Dunkerk (Dunkirk)

Úžasná audiovizuální podívaná jednoho okmažiku světových dějin, evakuace britských vojáků z pláží francouzského Dunkerku. Originální režie Christophera Nolana se spoustou nových nápadů. Úžasná práce se zvukem. Ve filmu sice nejsou nijak propracované hlavní postavy, ve skutečnosti ani film hlavního protagonistu nemá, ale plní svou hlavní fuknci, vtahuje diváka do děje. Hlavní předností Dunkerku je jeho autenticita. Zobrazuje válku, takovou jakou je.

#1 Přízrak (A Ghost Story)

Můj nejsilnější filmový zážitek tohoto roku. Film Davida Loweryho, ať už se jedná o vizuální stránku, způsob vyprávění nebo herecké ztvárnění, je skutečně velmi originální. Nic podobného jsem nikdy neviděla. Příběh o tom, co je po smrti - co se stane s námi, když zemřeme, jak se zachováme, když zemře někdo nám blízký a mnohem víc. Krásný smutný film, který se bohužel nemůže líbit každému...

Žádné komentáře:

Okomentovat

About Us

Recent

Random